Jak podłączyć klemy do akumulatora
Prawidłowe podłączanie klem do akumulatora wydaje się być zadaniem stosunkowo prostym. I w istocie takim jest jeżeli tylko zna się zasady dotyczące bezpiecznego zakładania akumulatora w pojeździe. Bardzo ważne jest aby przed montażem nowej baterii oczyścić dokładnie zaciski i podstawę mocowania akumulatora. Czystość połączeń jest kluczowa dla prawidłowej pracy układu elektrycznego samochodu a jej zaniedbanie może być przyczyną niższej sprawności baterii.
Główną i niezmienną zasadą prawidłowego podłączania klem jest to, że pierwsza musi zostać podłączony zacisk dodatni a dopiero potem „masa” czyli zacisk ujemny. Dzięki temu można uniknąć niebezpiecznego zwarcia. W przypadku odłączania postępujemy odwrotnie i najpierw zdejmujemy z akumulatora zacisk ujemny. Zaciski dodatnie mają kolor czerwony lub znak plusa wybity na powierzchni, zaś zaciski ujemne oznaczane są zwyczajowo kolorem czarnym lub niebieskim i znakiem minusa.
Montaż klem oczkowych należy przeprowadzać delikatnie i zawsze rozkręcać śruby ściskające klemę. Wbijanie ich na siłę może zakończyć się uszkodzeniem przewodów, akumulatora lub niebezpiecznym wypadkiem. W przypadku podłączania do akumulatora kabli rozruchowym pamiętamy aby kabel plusowy połączyć z dodatnim biegunem baterii a kabel ujemny przypiąć do masywnego, metalowego elementu w komorze silnikowej pojazdu. Spięcie go z ujemnym bolcem akumulatora może wywołać bowiem przeskok iskry i nawet doprowadzenie do pożaru.
Przy jakichkolwiek wątpliwościach lepiej zawsze zapytać kogoś bardziej doświadczonego.
https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/kontrolka-dpf-fap-i-katalizatorow